Kesäkuussa 2021

Oon nyt parina päivänä ollut salilla venyttelemässä ja joogaamassa. Lämpimällä kelillä lihakset venyy paremmin. On niin rennon hyvä olo. Sitten saunoin ja käytiin mun miehen kanssa Hesellä. Siellä höpöteltiin ja nautittiin vilpoisuudesta koko rahan edestä. Pohdittiin sitä, miten vapaa ja onnellinen voikaan ihminen, kun tajuaa, että voi olla tekemättä mitään. Ja miten tuo oleminen on aina jotain arvokkaampaa kuin tekeminen. Joku muu voi tehdä samoja asioita, mitä sä teet. Mutta kukaan ei voi olla sinä. Vain sinä voit OLLA sinä. Oon kohdannut syvimpiä pelkojani. Olla tekemättä mitään. Kohdata tylsyys. Kohdata ajatus, ettei mulla ole elämää, jos en tee mitään tai ole kenenkään seurassa. Jos mulla ei ole suunnitelmia ja jos en ole menossa mihinkään. "Mulla ei ole elämää" Mitä ihmettä se edes tarkoittaa? Meillä on elämää niin kauan kuin elämme ja olemme ja hengitämme. Äsken tulin mun elämän ekalta pumppi-tunnilta. Oli niin kivaa, vaikka kylvin hiessä. Lihakset huusi hoosiannaa. Vuoroin hymyilin ja irvistin. Kaikkeni annoin. Ohjaaja on ihan mahtava. Ja se yhdessä tekemisen meininki. Ja sitten taas saunaan. Välillä pitää laskeutua tylsyyteen ja olla rohkeasti tekemättä yhtikäs mitään. Tylsyyteen ei kuole. Pitäisi-ajatukset vähitellen hälvenevät. Olo rentoutuu. Ei tarvii välittää mitä muut ajattelee. Se on vapauttavaa. Ajoittain vaikeaa. Mutta vapauttavaa. Ja kun on sukeltanut tarpeeksi syvälle. Alkaakin kuulla, mitä itse oikeasti haluaa tehdä. Ja sitten olet vain sinä. Sinä. Ihana sinä. Rennosti ja hymyillen. Nauraen ja hymähtäen tilanteille, joissa normaalisti olisi vaatinut itseltään sitä, tota ja tätä. Tai kritisoinut, että miksi teit noin tai näin. Teit ja olit näin ja noin ja sillä hyvä. Höllentämistä. Sitä olen harjoittanut. Höllentämistä. Mitään pahaa ei tapahtunutkaan. Nyt on vaan helpompi ja rennompi olla itsensä kanssa. Elämä on täynnä paradokseja. Saat sen, mistä luovut. Mistä höllennät otettasi. Elämä on sellasta. Hassua ja nurinkurista. Pelkoja päin siis. Pelkojen takana on elämän aarteita. Vähemmän on enemmän. 

juhannusruusu.jpg